Акцентуємо увагу на тому, що бізнесу, для чіткого планування використання коштів, вкрай необхідне спрощення і прискорення процедури розгляду спорів з фіскальними органами. Озвучена на заході ініціатива припускає однорівневе адміністративне оскарження рішень Державної фіскальної служби України (далі - ДФС) в альтернативному центральному органі виконавчої влади (у системі Міністерства фінансів України). Також була озвучена позиція застосування процедури медіації як пріоритетного способу виходу з конфлікту на будь-якій стадії оскарження (адміністративного або судового) і необхідності законодавчого закріплення даного принципу.
«Правове врегулювання та здійснення реформування цієї системи не повинно тривати довше, ніж необхідно для прийняття відповідних змін до Податкового кодексу України. Так як підготовка фахівців з медіації, а також пошук фінансів для матеріально-технічного забезпечення відповідних підрозділів (територіального органу), може проходити паралельно з реалізацією законотворчої ініціативи », - зазначив В. Кочкаров.
Серед переваг розгляду скарг платників податків органом, що не входять в структуру ДФС варто врахувати нівелювання фактора «зацікавленості» фіскалів, тобто впровадження принципу неупередженості, ліквідацію корупційної складової, зменшення витрат людського ресурсу, скорочення періоду розгляду суперечок і багато інших аспектів, які важливі суспільству на даному етапі.
«Нагадаємо, що впровадження однорівневої процедури адміністративного оскарження, що здійснюється незалежним від ДФС органом, може стати одним з основних умов, які зроблять Україну більш привабливою для «doing business», допоможе залучити інвестиції на вітчизняний ринок, і, що найголовніше, зробить внесок у розвиток економіки країни, тому дозволить істотно збільшити надходження до державного бюджету. Крім цього, стане можливою незаангажована робота фіскальних органів та зніметься навантаження з судів. Однією зі складових запропонованої концепції є створення при Мінфіні дорадчо-консультативного органу, що складається з представників законодавчої (профільний комітет Верховної Ради України), виконавчої (Мінфін) і судової (фахівці з узагальнення практики) органів влади, а також представників наукової еліти. Основною функцією даного органу повинно бути правове тлумачення найбільш спірних норм і формування позиції, яка в якості узагальнюючої податкової консультації, буде оперативно надаватися платникам податків ».
http://yur-gazeta.com